Wednesday, August 18, 2010

OREO Chiffon 欧丽哟戚风

那天,在新国求学的表妹告诉我她在Daiso看到迷你型的戚风模,小小个很可爱!
我听了当然心痒痒,就拜托她帮我买两个。

终于看到了~
哇!真的超小哦!比我想象中的小很多~ 4寸罢了!

绞尽脑汁,想想想~ 要做什么口味的戚风呢?
香蕉口味的家人都不喜欢,咖啡口味的小孩应该不能接受。
嗯,就来个Oreo口味的吧!

很成功哦~ 小小个的,很容易脱模。
松软的组织配上oreo饼干碎,好吃!

食谱出自 Mikiko

Ingredients:
4 egg white
50g fine sugar
4 egg yolk
30g fine sugar
50ml corn oil
80ml milk
100g superfine flour
1/2 tsp baking powder
12pcs Oreo biscuits (break into small pcs)

Methods:
1. Beat egg yolk and sugar until sugar dissolved.
2. Add in corn oil little by little, continue stiring.
3. Add in milk and stir well.
4. Pour the flour and baking powder slowly into the egg yolk mixture. Mix well.
5. Beat egg white until bubble, add in the sugar by 3 times. Beat until peak foam.
6. Mix the egg yolk mixture into egg white mixture by 3 times. Slowly add in the crushed Oreo biscuits.
7. Bake 160C for 30mins.
8. Overturn the chiffon to let it cool down completely for around 2 hour, before taking the chiffon out from the mould.

6 comments:

  1. 上个星期去DAISO败了3个mini戚风模,
    真的很小hor,我还没用过呢!
    食谱拿走咯!
    下次用mini戚风模来做。

    ReplyDelete
  2. 很可爱的7风,这个口味的7风已经在我的WAITING LIST里了,哈哈~~

    ReplyDelete
  3. 真的,小小的戚风模
    出来的小小戚风
    真的很可爱勒,这个味道如何

    ReplyDelete
  4. Sweet Family:迷你,迷你~小小的,吃不肥!O(∩_∩)O哈哈~

    鲸鱼:我也要计划下另一个口味的个迷你7风咯!

    Pynn,小小的~一片一口就没有了。味道就是原味7风里咬到oreo饼干。有一点惊喜,有一点原味的清香。嘻嘻

    ReplyDelete
  5. 那么可爱的小小威风蛋糕,
    看来我也要去败几个回来。。

    ReplyDelete
  6. Hehe, oreo and chiffon... I am bookmarking this recipe! :)

    ReplyDelete